Life is good

Min positiva period håller i sig! Arbetsförmedlingen och Uniflex avklarat för dagen, och jag har "en riktigt bra känsla" - som Idol-Jon säger ;) Intervju nästa tisdag! Det hade nog inte kunnat gå så mycket bättre för ett första möte, nu är det bara att hoppas att det dyker upp något snart.

Min arbetsförmedlare var hur bra som helst, och sa att mina meriter knappt kunde se bättre ut (speciellt arbetslivserfarenheten). Jag fick placera mig själv på en skala hur jag ser på mina chanser att få ett jobb inom kort. Satte mig som en 8:a med motiveringen att det ju faktiskt inte finns så många jobb men att annars ska det inte vara något problem. Var också noga med att understryka min positiva syn på livet och att fem veckor som arbetslös räcker gott och väl, och att nu vill jag ha ett jobb!

Detta uttalande ledde till att hon pushade på att jag skulle gå raka vägen till Uniflex och presentera mig där också. Sagt och gjort, presenterade mig för varenda människa som fanns på plats på deras kontor (även en jobbcoach). Så det lutar väl åt att jag väljer Uniflex som jobbcoach nu när jag redan har varit där och sett att det var bra. Fick ju som sagt även en intervju inbokad nästa vecka. Är nog bra att ha dem som coach när man ändå söker jobb via dem... Då får de ju en chans att lära känna en lite mer och inte bara gå på intervjun (kan ju hända att man är nervös vid det tillfället;)).

De tyckte för övrigt att det var JÄTTEBRA att man kom och presenterade sig irl så att säga, så att man inte bara är ett "papper".

Det ska nog ganska mycket till för att dra ner mitt relativt nyvunna goda humör! :) Kanske är det för att jag har haft tillräckligt med tid till att lära känna mig själv och fundera över vad jag vill med livet? Att inte ha behövt ha en massa krav på mig själv? Det är gött. Ett jobb och en liten bil och jag är komplett.


Kommentarer
Postat av: Phuong

Transcom? :)

2009-09-23 @ 17:40:31
Postat av: Linnea

du glömde hunden :o

2009-09-24 @ 08:50:10
Postat av: Kim

Haha, ja exakt... Hur kunde du glömma hunden :P

Låter bra, hoppas du får jobb snart :)

2009-09-24 @ 08:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0