Fredagkväll

Kollade på Idol med mamma till att börja med. Tycker det är hög nivå på de sökande i år! Kommer nog bli en väldigt bra säsong, and you all know who I'm voting for ;)

Väl hemma igen så blev jag upplyst av min gode vän Clara att Dirty Dancing gick ikväll. Det är ju inte utan att man önskar att man hette Baby... Sjukt bra film, och man blir lika kär i Johnny som Baby blir :)

Alla mina "barn" är matade för kvällen. Ni skulle bara veta hur "närande" (jag vet att jag låter som en tönt;)) det är för min själ att dämpa belysningen åt dem för kvällen, byta vatten i alla vattenflaskor och dela ut vitkålen och morötterna. Efter att jag har fyllt på nytt hö så sätter jag mig bara ner på sängen och lyssnar. Jag är stolt över dem, att det faktiskt är tack vare mig som mina djur lever ett bra liv. Lugnet på kvällen när man bara lyssnar på deras tysta tuggande är ovärderligt. Uppskatta det lilla heter det väl.

Jag har ju som de flesta vet numera även möss. Helt underbara och mycket sociala djur. De blir också ompysslade till kvällningen eftersom det är då de är som mest aktiva. Vatten byts i skålen och sädesblandning samt torrfoder för hund läggs in till dem. Ibland får de lite extra av sådant som man själv äter. Linnea döpte en till Bianca, och en har jag döpt till Mouse av bara farten... Phuong hittade på ett namn till den tredje i lördags, men av förklarliga skäl så minns jag inte namnet ;) Remind me!

Night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0