two months since you walked out the door

1. Tre namn jag lyssnar till:

Det är bara Maria som gäller för det mesta

2. Någonting jag tycker om med mig själv:

Min empatiska förmåga

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:

Kraven jag har på mig själv

4. Detta är jag rädd för:

Situationer där jag blir värderad, och att något ska hända de människor som står mig nära

5. Tre saker jag vill ha varje dag:

Oj… glada stunder, lugn och ro, frisk luft

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:

Sjunga, gå fort och äta kött

7. Detta tycker jag om att göra:

Spendera tid med mina djur, vara ute och fotografera, baka, greja med växter, kolla på film/serier

8. Detta vill jag göra just nu:

Bli trött och sova gott

9. Bästa känslan:

När man är så nöjd att det inte är så mycket som man saknar i livet

10. Värsta känslan:

Hopplöshet, ovisshet, att inte ha kontroll över sitt eget ”öde”

11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har:

Självförtroende, empati, passion, engagemang, stabilitet, trygghet, djup

12. Är jag kär just nu?

Nej

13. Jag vill gifta mig…

Nej

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:

Bo på landet, resa och bilda familj

15. Min käraste ägodel:

Förutsatt att djuren inte ses som ägodelar, så har jag många smycken bl.a med affektionsvärde

16. Något jag vill ha i present:

Det vet jag inte

17. Detta har jag på mig just nu:

Svart långärmad tunika och svarta tajts

18. Favoritkläder:

Klänning

19. Favoritdjur:

Hund och marsvin

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:

Mycket/lite av varje beroende på

21. Favoritlåtar just nu:

Många

22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan:

Roligast: Svenska, tråkigast: Matte

23. Stjärntecken:

Fisk

24. En bok jag älskar:

Törnfåglarna

25. En film jag älskar:

Twilight

26. Tv-program jag gillar:

True Blood, Gossip Girl, Desperate Housewives, Family Guy, Simpsons

27. Favoritdoft:

Paris Hilton – Can Can

28. Detta äter jag gärna:

Vegetariskt

29. Dricker helst:

Vatten eller Cola light i nyktert tillstånd, och öl eller vin i onyktert tillstånd ;)

30. Favoritgodis:

Choklad

31. Hit vill jag gärna åka på semester:

Inget specifikt för tillfället

32. Färg på mina ögon

Ljusblå

33. Min längd:

1.70

34. Jag tror på:

Att det blir vad man gör det till

35. Jag spelar:

Nintendo Wii

36. Person jag beundrar:

Får dra till med mamma här

37. Så här bor jag:

I en lägenhet, två rum och kök

38. Antal döda krukväxter i hemmet:

0

39. Det här tänder mig:

Tänder och tänder… En viss typ av blick, och måste nog säga manlighet. Fri tolkning, orkar inte definiera.

40. Det här gör mig avtänd:

-

41. Favoritfärg:

Rosa :)

42. Favoritcitat:

Har inget favoritcitat

43. En hemlighet jag vet:

En hemlis är en hemlis, eller hur?

44. Bästa present jag fått:

Bl.a ett bismarck-armband

45. Senast köpta skiva:

Det var länge sen… Ted Gärdestad?

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:

Ansiktet

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:

Det mesta går att jobba med…

48. Udda förmåga/egenskap:

Kan slå knut på en sån där körsbärsgrej med tungan

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:

En hund

50. Vad lyssnar du på just nu?

Inget

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?

Har varit på höstmarknad och fikat med Clara och varit med hem till henne och kollat på kattungar

52. Var är dina föräldrar födda?

Göteborg och… Rockesholm (eller??)

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?

Firefox

54. Vilken är din favoritrestaurang?

Rocks

55. När badade du i en pool senast?

Det kommer jag inte ens ihåg

56. Har du varit med i någon skolpjäs?

Japp

57. Hur många barn vill du ha?

3

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?

Tycker inte illa om någon, även om jag har mer eller mindre svårt för en del

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?

Nej

60. Vad har du för TV-kanaler?

De vanliga och 8 favoriter

61. Har du åkt moped någon gång?

Givetvis, gamla puchen

62. Har du busringt någon gång?

Ja

63. Har du fått felparkeringsböter?

Nej

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

Aldrig i livet

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Helsingfors

66. Har du en egen trädgård?

Nope

67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Simpsons och Family Guy

68. Kan du alla orden i nationalsången?

Det kan jag nog bara jag anstränger mig

69. Badkar eller duschkabin?

Helst båda, men annars duschkabin

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

Twilight

71. Favoritpizza?

Marguerita

72. Chips eller popcorn?

Chips

73. Vilken färg på läppstift använder du?

Har jag någonsin läppstift så går det gärna lite åt det rosa hållet, men ändå naturligt.

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?

Vad är detta för nymodigheter?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?

Haha, nej jag har inte blivit upptäckt än ;)

76. Apelsin- eller äppeljuice?

Apelsin

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

Kim och Phuong, jag åt fetaostsallad

78. Favoritchoklad?

Mörk

79. När röstade du senast?

Senaste valet

80. När åt du en hemodlad tomat sist?

Igår

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Japp, Bästa Klippta Långhår på Svenska Marsvinsföreningens SM 2009

82. Är du bra på matlagning?

Helt okej, men bäst på att baka

83. Klarar du att tanka själv?

Antagligen inte

84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?

Nej

85. Pepsi eller Coca Cola?

Cola

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?

Nja, bara arbetskläder

87. Vad var det senaste du handlade?

Marknadsgodis

88. Har du kräkts offentligt?

Nej

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?

Idag tar jag mångmiljardär, för jag vet inte vad den sanna kärleken är. Pengar har jag dock hört talats om, och det ska tydligen vara helt okej

90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?

Absolut

91. Har du ringt något betalnummer?

Nej

92. Kan man vara vän med sitt ex?

Det återstår att se. KAN, kan man säkert.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?

Släkting

94. Hade du mycket hår som liten bebis?

Det tror jag?

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Inget

96. Vad har du i din väska?

Plånbok, mobil, nycklar, spegel, läppglans, lypsyl, penna, almanacka

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Nattar djuren

98. Vad är du tacksam för idag?

Framtidstron

99. Var hittade du den här listan?

Google

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:

Ni som känner er manade :)


Kommentarer
Postat av: Phuong

Som en liten kommentar på nr 75, du blev ju faktiskt anmäld till kga lucian för några år sen, det kan ju nästan ses som lite skönhetstävling i min egna lilla förvridna värld ;D Så du var ju NÄSTAN med ;) Fan att du inte gjorde det :P

2009-10-04 @ 10:00:22
Postat av: kim

Haha, roligt men jag slutade orka läsa runt fråga 30 :P

Haha, gillade den där med att du inte kan gå fort :P

2009-10-05 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0