Blommor

Idag har jag ägnat mig åt att plantera om alla rotade sticklingar som jag inte hade tagit mig an än. Har dessutom arrangerat plantorna lite, gjort bågar till dem som behöver sättas upp osv. Jag har även möblerat om i fönstret för att försöka få plats till så många plantor som möjligt... Men det är otroligt fullt, så jag har fått ställa en brudkista vid sidan om fönstret som får agera blombord. Nu pratar vi vardagsrummet alltså, och olika varianter av hoyan som jag är alltför fäst vid. 17 plantor huserar i fönstret, nu snackar vi krukor alltså. På brudkistan står 9 krukor som dessvärre inte får plats i fönstret. Har väl nämnt förut att köket är orkideéfönstret kanske, och sovrummet lite "random". Hoya tsangii har blommat konstant i typ ett halvår, och hela lägenheten luktar smörkola när nya blommor kommer. Blir inga bilder på blommorna idag dock.




Honeysuckle är den mest underbara lilla varelsen som finns, dock är hon en rejäl bit på nästan 1,5 kilo. Hon kommer från ett stort "stall" i England, men ödet förde henne till mig ;) Meningen var att hon skulle gå i avel hos mig, men jag pensionerade henne ganska omgående för att jag blev så fäst vid henne <3 Det skulle inte vara samma sak att gå in till grisarna om man inte såg hennes lilla haka i luften och munnen som öppnades och skrek på matte som är långsam med maten. Jag är givetvis mycket fäst vid alla mina grisar, men det är något  extra speciellt med denna dam.


Tycker om att mysa i mitt hår, hon klättrar gärna upp och börjar med att knuffa upp min haka (ni vet kanske hur marsvin gör om man t.ex lägger handen på huvudet på dem, knuffar hårt uppåt), sedan ska hon "gömma" sig i håret och jag får hålla mig för skratt eftersom jag är väldigt kittlig vid öronen :)


Kommentarer
Postat av: Tova

Hej!



Du kanske inte kommer ihåg mig men jag gick på uni samtidigt som dig och vi hade en kurs ihop :) Vet inte hur jag började läsa din blogg men den är jättekul att följa! Måste bara få tala om att jag samlar också på hoyor. Har 65 olika sorter så det är rätt trångt hemma hos mig :P Vilka sorter har du? Du får ha det så bra! //Tova

2009-10-15 @ 00:59:00
URL: http://technotova.blogg.se/
Postat av: kim

Honeysuckle är min favvo. Hon är så go ju! Söta bilder :)

2009-10-15 @ 21:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0