Dags att blogga igen

En liten sammanfattning över de senaste dagarna.

Lördag och Söndag var mamma och jag i Stockholm, sov på hotell mitt i stan :) Lördag gick vi på stan, var på ett torg där de sålde STORA blombuketter för 50 spänn! Såna där som de sätter ihop själva på blomsteraffärer, i stil med 300-kronorsklassen här hemma gissade vi på. Men vi kunde ju såklart inte köpa några blommor, så lite sur blev vi allt ;) På kvällen var vi först på Nordic Sea Hotel och drack en drink och kollade på isbaren, sedan gick vi till restaurang Tiramisu där vi åt pasta och drack vin. Köpte lite godis efteråt och hade lite jordgubbar, och satt på mitt rum och kollade på röstningen på Eurovision. Min stora favorit vann! Hur bra som helst, snacka om att jag snart har lyssnat sönder låten :P På söndagen åt vi jättegod frukost, sedan bar det av till Skansen där vi bland annat fick se små björnungar som diade på sin mamma! Så sött! Jag var ju helt fascinerad som vanligt när det är djur inblandade. Därefter bar det av till Gröna Lund, där vi spelade bort x antal 100 på chokladhjul, inte fan vinner vi någonsin nåt heller ;) Men vi är vana, så inte blir vi ledsna för det. Åt mat nere vid vattnet, var ju hur fint väder som helst! Var lite bekymrad över att vi inte hade sett en enda kändis på hela helgen, men lagom till vi var på väg därifrån så fick jag syn på Josef Fares :) Det hör liksom till när man besöker huvudstaden ;) På tåget hem så hade vi äran att ha en svart storpudel som medresenär, vilket ju var ett bra avslut på helgen!

Nästa tisdag ska uppsatsen lämnas in, och idag var väl första dagen som vi kunde vara nöjda med produktiviteten tror jag. Började med 13 sidor som hade sträckt sig till 47 vid dagens slut. Inte med en massa skit, utan med sånt vi inte hade fått nedskrivet ännu. Så nu kan man väl ändå säga att det inte är helt omöjligt att hinna klart :)

Just ja, marsvinen levde och mådde bra efter att ha blivit lämnade i Erics händer hela helgen ;) Mina bebisar <3

Bilder kommer en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0