Dagen efter utställning

Det var en mycket trevlig utställning i Sorunda. Det gick ju inte sådär jättebra för vår del, men man kan ju inte alltid vinna ;) Konkurrensen var ju stenhård, som den ofta är, och resultatet blev:
Bison 87 p, 7/7
Snöboll 88 p, 6/7
Pewter 90 p, 5/7

Pewters poäng är jag nöjd med, men Bison och Snöboll fick lite sämre för jag hade visst slarvat en del... En tova som jag hade missat (??) och så var det öronen. Satt hela fredagen med olja och tvättade ur inuti ytterörat, men slarvade en del med själva "öronlappen". Och lockisarna blir ju som de blir också... Men då vet man det till nästa gång. Bison har ju dessutom nossvamp så det drogs det 1 p på också, men det var ju väntat och ingen större överraskning.

Det är alltid roligare såklart när det går riktigt bra, men jag blir inte ledsen heller när det går sämre. Det betyder ju inte att ens djur är dåligt på något sätt utan att just denna gång så var de andra bättre (i pet) eller så är djuret kanske inte så rastypiskt som man tror. Ingen big deal. Vet att vissa tar "nederlag" väldigt personligt, vilket jag inte riktigt förstår. Vi är glada ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0