Vi kan ha drabbats utav...

Ringorm.

"Vadå?" tänker ni säkert, men jag kan garantera att det är ungefär det sista man vill råka ut för som seriös marsvinsägare. Det är en svampinfektion som är mycket svår att bli av med eftersom sporerna överlever länge i miljön. Detta är även smittbart till människor. Igår var jag till Annalysen i Örebro och tog skrapprov som skickades in för odling, och svar kommer om 3 veckor. Om det är ringorm så kommer hela kalaset landa på en sisådär 5000 kr (som hittat), och sträcka sig över en tidsperiod på ca 3 mån. Under dessa 3 mån så är det sanering och behandling som gäller för hela slanten (bokstavligt talat). Har idag spenderat 4 timmar med att skura hela lägenheten med virkon (som klorin fast "snällare"), bänkytor...golv...en del burar...transportbur...kammar...andra tillbehör. Har badat marsvinen i hallen (Ängla, Honey och Pewter) i virkon också för att försöka förhindra större spridning. Imorgon är det övrigas tur att bada i virkon. Mina händer är helt uttorkade eftersom jag måste sprita ned dem varje gång jag grejar med marsvinen eller deras saker och går mellan burarna för att ta i dem. Jag får ju såklart heller inte ställa ut dem under denna tid, och dessutom måste jag klippa ned dem om svaret är positivt... Detta är eventuellt mitt liv de kommande månaderna.

Snälla. Låt det inte vara ringorm.

Just ja, jag fick ryggskott inatt också.

Life's a bitch.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va träligt :/ Jag har haft ringorm på benet, de tog jättelång tid att bli av med o dessutom gjorde de ont :( hoppas inte!!!

2009-03-05 @ 19:00:46
Postat av: Anna

Nej vad hemskt! Hoppas svarat inte blir positivt. Btw, Mats mailade mej i förmiddags och undrade om vi kunde komma på handledning på måndag 9.30 innan föreläsningen. Jag sa att det var ok. Hoppas ryggen blir bättre snart! :) Kramis

2009-03-05 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0