Söndag

Nu var det några dagar sedan jag skrev. Tentan gick antagligen skit. Men jag får väl ta nya tag, jag pluggade i alla fall järnet till denna så det gick ju inte dåligt pga lathet direkt. Blir nog Engelska A till hösten.

Igår var jag hos Tina i typ 5 timmar för att försöka få rätsida på min "planering" med marsvinen. Blev lite klokare, men det märks ju att man behöver viss utomstående hjälp för att reda ut vissa saker. Tog med en silveragouti alpacahona hem från Tina också som ska få gå med Pewter i ca 5 veckor på parning, sedan får hon åka tillbaka till Tina och få bebisarna där. Det är ju bara bra om Pewter kan få lite sällskap :) Tyckte jag såg spår av parning redan igår faktiskt, så nu gäller det att väga varje dag och se ifall det blir någon skillnad, parning kan bara ske när honan brunstar vilket sker lite drygt var fjortonde dag... Det blir antagligen bara peruan-ungar mellan dem, om nu inte Pewter faktiskt bär på lockar, det blir ju också intressant att se.

Eric och jag var iväg till IKEA i fredags och köpte en lagerhylla som ska få tjäna som bur i hallen, kommer bli skitbra. Vi köpte också balkongmöbler, två stolar och ett bord för 199 kr! I trä, kanske inte världens bästa kvalitet såklart, men absolut dugligt.

Just ja, fick ännu fler hoyasticklingar av Tina igår, så idag tänkte jag att jag skulle räkna alla. Totalt har jag redan 17 hoyor hemma!! Fönstrena är aningen fulla kan jag tala om, i alla fall i köket och vardagsrummet. I köket har jag alla orkidéer och hoyorna är i vardagsrummet. Jag fick skott av en hoya igår som visst skulle lukta stall när den blommar.... mmm ;) Haha! Här kan ni trycka om ni vill se vad en hoya är för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0