Powernap

Har precis vaknat från min powernap som varade i 1,5 timme ;) Inte likt mig, men min rygg tröttar ut mig... dessutom gick jag upp tidigt för att bada resterande marsvin i virkon, och för att tvätta.

Imorgon ska jag iväg till Valbo på utställning. Jag får ju inte ställa ut mina egna just nu, men det är alltid roligt att titta och det finns säkert andra som kan behöva hjälp. Funderar dock starkt på att ta med en tältstol ifall det inte finns någon ledig till mig där, kan inte stå upp hela dagen. Ska bli skönt att bara observera allting utan den vanliga stressen mellan klasserna :)

Jag har dessutom lovat mig själv att aldrig åka på en utställning utan en virkonflaska med mig. Hädanefter spritas ALLAS händer innan man tvunget måste ta i mina marsvin, de badas i virkon när vi har kommit hem från utställning samt noggrann rengöring av transportburar med virkon. Ja mina vänner, var man inte pedant och paranoid innan så blev man ju det nu.

Nästa helg är jag "ledig", men helgen efter bär det av till Kallhäll på utställning igen :) Och eventuellt Tjörn helgen efter det. Jag må ha mina djur i karantän, men jag tänker inte sitta hemma och glo i flera månader för det. Inte såhär i början av min "karriär" :) Känns lite trist att jag som relativ nybörjare ska råka ut för en massa, men man kan ju också se det som så att man blir härdad vilket säkert är bättre än att allt ska gå galant i 10 år och sedan utför. Nu vet jag ju att mitt intresse är såpass starkt också så att det inte sviktar för motgångar. Visst, jag hade mycket intressanta planer som jag hade tänkt sätta igång med nu, men det kan och får också vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0