Morotskaka och Honeysuckle

Idag har jag bakat en morotskaka - GI style. Jag är väl inte direkt GI-fantast men jag testade receptet en annan gång och det blev ju görbra.

Ikväll ska jag hämta Honeysuckle hos Tina. Det är alltså cream texelhonan som jag har "beställt" från Nikki Matthews i England. Hon ska bo hos mamma och co ett tag i karantän så att säga. Djur från England kommer inte alltid ensamma, utan med diverse olika slags ohyra. Det är ju naturligtvis smart att inte låta henne bo tillsammans med mina grisar här hemma direkt. Efter ett tag hos mamma bör jag kunna se ifall hon har ohyra med sig eller inte och i så fall kunna behandla henne där utan att riskera spridning bland mina grisar här. Det ska hursomhelst bli väldigt spännande. "Råttor" som Anna kallade dem igår om jag inte misstog mig ;)

Får se om det blir några bilder på Honeysuckle ikväll kanske :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Va duktigt du har varit som bakat morotskaka á la GI! Jag som inte kunde sluta tjata om det häromdagen. Jag ska nog slänga ihop en lite senare jag med :) Menade ju inget illa med den där kommentaren, men det hoppas jag du förstod! Ha en skön kväll! Kram

2009-01-27 @ 15:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0