Läsarfråga...

...I sann Kim/Blondinbella-anda så kör jag en läsarfråga nu ;)

Kim undrar om man i England inte sköter om sina marsvin.
Maria svarar:
Grejen är att static inte är tillåtet på utställningar i Sverige. Hemma får man väl ha det hur man nu vill, men många (däribland jag själv) tycker att nolltolerans borde gälla. I England däremot har man inte samma syn på static, där är det "tillåtet" så att säga. Förutom att static sprider sig jävligt lätt så är det inte på något sätt plågsamt för marsvinet, det finns i så fall värre åkommor. Jag ser dock ingen anledning till varför kel/avelsdjur ska få gå omkring med static medan utställningsdjuren inte gör det, det bästa är att se till att få bort det helt. Uppfödningen som hon kommer ifrån är seriös, men det är ju olika från land till land hur man ser på saker och ting. Säljer man ett marsvin i Sverige till exempel så ser (de flesta) till att bada det, klippa klorna etc, vilket inte verkar vara fallet här. Hon är dock mysig och halvtjock och på inget sätt vanvårdad ;) Möjligen behöver hon banta en aning :)


Kommentarer
Postat av: kim

Haha! Åh ett inlägg till mig^^

Okej, nej men då tycker jag som dig. Varför tillåta det över huvudtaget liksom?

Nee, inte banta hon är så söt som hon är :)

2009-01-29 @ 15:24:37
URL: http://kiimpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0