Jag har förlorat en dag

Trodde absolut att det var onsdag idag. Jag har alltså förlorat en heeel dag. Men men, får plugga extra mycket imorgon :)

Idag är en bra dag. Hoppas bara att allt går som planerat, mycket spännande. Jag ska berätta varför, och hoppas att det inte bringar otur.

Jag har tingat en cream texelhona från England! Hon finns nu i Gloucestershire (I think...) och kommer till Sverige i slutet på januari. Hon heter Honeysuckle och är född i november 2007, hon har haft 2 kullar och kommer förhoppningsvis få en kull till hos mig. Jag har dessutom gått med på en merinohane tillsammans med Tina och Anna, så han kommer väl också besöka mig ibland när han ska träffa tjejer.

P.S Ifall mamma läser och blir förskräckt så ska jag tala om att Ängla hursomhelst behöver en kompis och då kan den kompisen lika gärna komma från England som från Sverige ;) Påminner också om att marsvin inte får 20 ungar per kull utan det ligger väl i snitt på 3 ungar (och då ska man vara glad om så många överlever). Dessutom tar man inte kullar med mindre än 3 månaders mellanrum på varje hona, och man tar inte hur många kullar som helst på varje hona.

Idag har jag i övrigt varit med Eric till svärisarna och ätit middag och kollat på Antikrundan ;) Nu ska jag läsa Dantes Vita Nuova och hata litteraturvetenskap ytterligare lite till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0