Fullspäckad dag!

Gick inte upp förrän 10 =/ Grejade med lite allt möjligt fram till 12.50 då Days började (hur kul är inte hela grejen med Sami egentligen?^^). Har pluggat lite men snart ska Eric och jag åka till Granngården och inhandla lite diverse... Behöver en ny spånbal. Behöver också Virkon att städa bur och inredning med (kommer till anledningen snart...), nya vattenflaskor, hö och grönsaker (men det får bli på kronhallen).

Som jag hade ställt in mig på så kom inte Englandsgrisarna ensamma utan såklart med static. Honeysuckle bor med sin dotter hos mamma och pappa (tog med dottern så länge så Honeysuckle har sällskap under behandlingen, sedan åker dottern tillbaka till Tina). Static är alltså ett kvalster, och om marsvinen har dessa så kommer de inte in på utställningar, dessutom sprider de sig snabbt som, jag vet inte vad, och det är alltså därför Honeysuckle inte får bo här än. Det som gäller är alltså behandling med troligen sebacil (receptbelagt) i minst 3 veckor, 3 behandlingar med en veckas mellanrum. Dessutom städas bur och inredning med Virkon för att inte någon static ska leva kvar där. Så när jag är där och grejar med dem så är det klädbyte (och gärna duschning) som gäller när jag kommer hem igen. Första behandlingen blir IDAG.

Kl 17 ska jag troligen också tvätta... (Zzzzz), och plugga också såklart :)





Vackert huvud, stoora ögon och öron

Kommentarer
Postat av: kim

Neej! Älskar den undere bilden. Haha blir nästan lite småkär. (duvet, prata bebisspråk) Haha

Otur, men tur att du inte tog hem henne till dig!

Sköter de inte om dem ordentligt i England eller? Ska ju dit snart så jag kan skälla på dom :O

2009-01-28 @ 15:13:07
URL: http://kiimpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0