En positiv känsla

Hela hösten har studierna bara känts för j*vliga till stor del. Litteraturvetenskapen var helt fel för mig och det lär jag väl få ångra ett bra tag till, tills jag har klarat kursen...

Men nu på vårterminen så ska jag läsa medie- och kommunikationsvetenskap C. Äntligen börjar det kännas positivt igen. Visst, uppsatsen kommer antagligen bli jättetuff, jag kommer behöva prata inför folk igen (hemska tanke). Man överlever ju. Det positiva är att jag återigen kommer se bekanta ansikten och att jag har kommit underfund med att media faktiskt kanske är rätt för mig. Var bara tvungen att vara ifrån det ett tag för att komma på det ;)

De två kurserna som återstår efter detta blir nog också medierelaterat, antagligen Planerad Kommunikation i alla fall. Snälla slå mig om jag någonsin vandrar iväg på liknande banor som när jag valde litteraturvetenskap. Tänk att om knappt 1,5 år så har jag en examen. Inte illa för en (då) 22-åring. Sug på den ni alla ungdomar som reser och lever livet ;)

När jag har jobb och pengar så ska jag köpa en egen bil. Om någon undrar så ser jag mig själv badandes i en pool fylld av pengar om några år, men så kommer det väl kännas också om man är van vid studiebidrag+25 % lån.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det kommer att gå jätte bra i vår! :) Nu får du en blogg till att läsa i också. Tänkte bli seriös med det där igen, tro det eller ej. ;) Kram

2009-01-11 @ 12:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0