Dagens goda gärning

Tänk vad mycket man hinner med när man går upp tidigt!
Vaknade kvart över fem, åkte med Eric till Björkborn tjugo i sex, och så tog jag en promenad hem därifrån.
Kommer hem halvt förfrusen och trött, på väg att hoppa in i duschen.

MEN, då ringer min granne Rune 88 år på dörren och frågar om min man är hemma. "Nej han är på jobbet" osv. "Skulle du kunna hjälpa mig att byta lampa i köket, det är helt mörkt och jag har slagit mig förut när jag har försökt" osv. Maria Nilsson, som för övrigt aldrig har bytt en glödlampa i hela sitt liv och dessutom är extremt höjdrädd, får då utföra dagens goda gärning och följa med in till grannen. Klättrade upp på stegen och Rune garanterar att om jag ramlar så tar han emot mig så det är hellugnt (great). Lyckas faktiskt skruva dit en ny lampa och med att sätta tillbaka porslinskåpan, och klättrar lättad ned till fast mark. Då tycker Rune att det nog är bäst att byta den ANDRA lampan också för den kommer säkert gå sönder snart också. Övertalad får jag göra en tur upp på stegen ännu en gång. Som tack fick jag dessutom en halvtimmes historieföreläsning ;)

Efter besöket gick jag tillbaka hem och försökte ringa till studievägledaren i 2 timmar innan hon svarade. Allting är "in order" som tur är, bara jag klarar omtentan den 20... Ska lägga all krut på den nu och hoppas hoppas hoppas.
Sedan lagade jag lunch tills Eric kom hem, och därefter kollade jag på Days.

En annan rolig grej var att när jag städade undan lite kläder igår så hittade jag en liten låda som jag knappt kände igen, förrän jag insåg att det var den belgiska chokladen som mamma gav mig på nyårsafton! Det är ju för fanken en vecka sedan! Jag lovar att något liknande aldrig har inträffat förut i mitt hem. Denna choklad kan ju nästan räknas som lagrad;) Det är nog bara Kim som verkligen förstår (alltså verkligen kan tänka sig in i situationen) vad jag menar med detta =D Haha!

Nej, nu blir det plugg. Just ja, jag brukar ju alltid prata om mina sömnproblem, där just själva insomnandet är problemet. Igår gick jag och lade mig samtidigt som Eric, typ halv elva, och räknade med minst 2 timmars insomningstid. Så det var ju ett ypperligt tillfälle att plugga lite; läsa om renässansen. Efter en kvart sov jag som en stock med boken i händerna och lampan på. Jag borde söka patent på denna metod.

Kommentarer
Postat av: clara

haha jag ser detta framför mig ;)men va snällt av dig att hjälpa en gammal farbror :D

2009-01-07 @ 15:17:47
Postat av: Kim

Haha! Det var det roligaste jag hört på länge. Höjdrädda Maria klättrar upp på en stege. Men vad gör man inte för medmänniskan. Det var ju gulligt^^

Haha, vilket fynd! förstår vad du menar ;)

Lagrad choklad, kan tänka mig att den smakade riktigt gott nu^^

Haha, ja vi brukar skämta om det, att buster och linda har samma frisyr ;)

2009-01-07 @ 16:10:47
URL: http://kiimpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0