Kronprinsessan Victoria får sin Daniel till slut

Idag blev alltså Victoria och Daniel officiellt förlovade, självklart satt jag bänkad framför presskonferensen på TV kl 17.00. Tycker de passar varandra riktigt bra, Daniel verkade ju inte ha blivit alltför mediatränad utan backades upp av Victoria några gånger, men tyckte ändå det var bra för han kändes väldigt genuin samtidigt. Victoria är dock en naturbegåvning under framträdanden, väldigt naturlig i sitt tal och elegant.

Nu kommer diskussionerna för/emot monarki att blomstra! Själv är jag starkt för monarki. Dels tror jag det är bra för turism i Sverige och dessutom är kungafamiljen en bra representant internationellt. Jag är också övertygad om att monarkin väger tungt för att bevara en viss samhällsgemenskap, en svensk identitet om man så vill. Kungafamiljen är helt klart ett svenskt varumärke. Jag kan bara inte se Sverige med president och euro som valuta...


Det var en kort beskrivning av mina tankar...

Åsikter? För eller emot monarki?




Kommentarer
Postat av: Linnea

2009-02-24 @ 22:17:34
Postat av: Linnea

Jag är också för!

Kungen är bra! Det är bättre att vi har stadminister som i princip inte kan bestämma någonting själv utan riskdagen! Dessutom är han ju såå festlig ;)

2009-02-24 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0