26 februari

För ett år sedan dog Ludde. Ett helt år sedan den värsta dagen i mitt liv. På ett sätt känns det som att det är längesen, men ändå känns det ju som att han var hos oss igår. Saknar dig luddtuss <3

Hobbe har varit här idag och har hållit mig sällskap, Eric och jag var ute på en långpromenad med honom. Snacka om att det är illa med konditionen när man är helt slut efter drygt en timmes promenad ;) Dock i uppförsbacke och ett tjockt lager snö i princip hela vägen men det går inte att skylla på heller. Försökte förklara för Eric hur bra det skulle vara med en egen hund för att då MÅSTE man ju gå ut och gå i flera timmar varje dag, han tyckte dock inte detta var en lika bra idé som jag. Det är tydligen "när du också har jobb"-regeln som gäller i det här huset, men det är lugnt, jag har ju Hobbe till låns ibland :) Jag hade allt tänkt ha jobb först såklart innan jag skaffar hund, vore ju ganska oansvarigt att inte kunna betala för exempelvis veterinärkostnader (vilket det alltid blir) osv. Bla bla bla, nu ska jag inte spinna vidare på det.

På tal om annat, ikväll tog jag tyvärr det tråkiga beslutet att klippa ner Pewter, så nu kan han inte ställas i ras längre. Men det funkar ju inte om de inte accepterar rullarna.

På lördag är det utställning i Linköping. Ängla ska ställas i ras, har dock ej så stora förhoppningar...men värt att ge det en sista chans. Frodo ska ställas i klippt långhår, han är stilig som alltid så honom blir det inga problem med. Bison ska ställas i pet, där spelar pälsen ingen roll så ingen fara där. Imorgon ska han badas, tvätta öronen, fila tassar+klor. Snöboll är anmäld till klippt men får nog tyvärr stanna hemma (meddelande till mamma: Han har klippt sig själv igen!)

Jag har mycket roligt på gång på den här fronten ska ni veta. En riktigt bra grej om det går igenom, vilket jag hoppas starkt på. To be continued.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0