I don't eat animals

Jag äter inte kött och kommer aldrig äta det i hela mitt liv. Jag är vegetarian och försöker snåla så mycket det bara går på mjölkprodukter. Ingen annanstans i världen dricker vi så mycket mjölk som vi gör här i Sverige, jag är definitivt av uppfattningen att vuxna människor inte behöver dricka mjölk och inte barn heller så mycket som de faktiskt gör. Tänk bara på hur många som är laktosintoleranta. Jag är inte en sådan hycklare, rent ut sagt, att jag har mage att säga att jag älskar djur för att sedan äta upp dem. För varje köttbit man äter så är det ett djur som har behövt dö. Varför tänker du inte på vad din "mat" var innan den hamnade på din tallrik?

Jag ÄR vegetarian och det kommer aldrig att ändras. Detta är mina tankar efter en diskussion som tog plats på festen i helgen då vi fick veta att en av oss skulle skulle bli faster. Vi spann vidare, och så säger jag "När jag får barn så ska de ju såklart också vara vegetarianer". Vilket är ett helt totalt naturligt val för mig, lika mycket som att jag i framtiden inte kommer döpa mina barn. Detta var ju inte lika självklart för alla. Men varför skulle jag ge mina barn något jag själv aldrig skulle äta? På samma sätt som att jag tycker att barn själva ska välja om de vill bli döpta eller inte när de är mogna nog att veta vad det innebär, så ska mina barn när de är mogna nog få välja själva om det är rätt att äta mördade djur.

Att barn behöver äta kött för att må bra tror jag inte en enda sekund på. Jag lever ju och mår bra, och många andra också som ALDRIG har ätit kött. Hellre vill jag att mina framtida barn har den här moralen med sig i livet och empatin för allt levande som denna livsstil ger, och har hjälp av dietist för att det ska bli rätt.

Så här känner jag, deal with it ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0