Jobbat idag

Idag har jag jobbat=trött. Kikat runt lite på ikea på nätet för att hitta lite smått och gott som vi behöver. Imorgon åker vi dit och kollar IRL så att säga, så nästa vecka ser vi väl till att få grejerna hemkörda. Vi får ju flytta in den 1 okt redan, men vi har sagt upp vår nuvarande lägenhet till den 15, så vi har ju två veckor att flytta alltså ingen överdriven stress :)

Imorgon blir det slutspurt inför utställningen på lördag, kommer då åka redan innan sju och måste vara klar med allt imorgon. Frodo och Bison är badade redan, men Snöboll återstår. Sedan så är det bara finputsning som gäller... Fila klor, tvätta öron, rensa tänder, smörja tassar och öron... Lite extra på Snöboll som ska tävla i pet ;) Jag hoppas han kommer vara sitt vanliga söta jag och charma alla :)

Nu söker jag aktivt efter en texelhona. Jag ska ha en alpacahona också, men dom känns faktiskt mycket lättare att få tag i. Jag måste vara kräsen nu eftersom min uppfödning inte ska uppnå gigantisk storlek. Därför kan jag bara nöja mig med "de lite bättre" om jag ska komma någonstans. Jag älskar ju alpacan, men kommer även rikta in mig mycket på texeln. Det är himla konstigt att inte alls så pass många har tagit sig an denna underbart vackra ras. Lockiga långhår överhuvud taget slår ju alla andra varianter med hästlängder! :)

Kommentarer
Postat av: Phuong

Ska du ha ännu fler? :) Hmm...Eric vet inget än eller? ;)

2008-09-25 @ 23:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0