Gårdagens resultat

Igår var det en lång dag kan jag tala om! Gick upp kl 5, åkte till Tina 06.30 med alla grisarna. Väl där fick vi ägna en bra stund åt att få in alla burar och annat i hennes bil. Sedan bar det av till Västerås vid 07.30, kom fram strax efter 9.00. Där möter vi upp Elsa och hennes mamma Anna, som har låst in sina bilnycklar i bilen - med marsvinen kvar därinne! Vilket resulterade i att Annas karl fick åka från Nora till Västerås med sina nycklar. Allt detta resulterade i att några rasbedömningar fick byta plats eftersom Elsas alpacor som sagt var inlåsta. Själv var jag på håret från att möjligtvis bli stoppad i incheck, de hittade någonting som de misstänkte var static i Frodos päls. Så in med honom i mörkret på toaletten, med UV-lampa (?). Men de kom fram till att det var mjäll och släppte igenom mig. Lite förolämpad (haha) gick jag in och gjorde mig hemmastadd med de andra. Snöboll blev 6/6 i sin klass med pet hanar 5-8 mån med 89 p. Han kom ju tyvärr sist, men ändå med bra poäng. Det hela berodde nog på att han helt enkelt är väldigt liten (än), och att jag inte var förberedd när han skulle upp för bedömning... Han vart väl lite stressad (men domaren skrev busig och kittlig - snäll version?;)). Vi fick gå upp en till gång på domarbordet för hederspriserna men det blev inget då heller. Bison och Frodo var de enda alpacorna i klippt långhår, och Frodo blev 1/2 och Bison 2/2 båda med 86 p. Det delades ut tre rosetter, och ingen gick till oss. Alltså var vi inte bland de tre bästa. Men jag vet faktiskt vad det berodde på, och det var riktigt onödiga "fel" jag hade gjort. Men en merino från Tina blev Champion igår (riktigt roligt), och Annas dutch som hon hade med sig fick också sitt sista cert och blev Champion. Grattis :)

När allting var klart stannade vi kvar och hjälpte till att städa, och därefter följde vi med hem till Happy Day's för att kolla på alpaca ungar. Men det blev inget köp för Tina där denna gång. Sedan åkte vi hemåt, och Eric hämtade mig hos Tina i Vikersvik. Sedan åkte vi förbi driven och kom hem 22:30. Pratade en stund med mamma på telefon, sedan däckade jag och vaknade tolv timmar senare ;)

Allt som allt en mycket rolig dag, som alltid. Jag längtar tills den dagen då jag får ställa ut ett egenuppfött djur i rasklass... Det måste vara en helt annan grej än att ställa andras djur, helt klart. Även fast det också är jätteroligt såklart =D

Planer på g.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0