Ensam hemmakväll med IDOL

Ikväll är Eric iväg och spelar in skiva med Tim och Niklas, dom har bott i studion de senaste tre helgerna. Jag har roat mig med att städa marsvinsburar och klippt marsvin. Nu är dom finfina :)

Till veckan kan det hända att en liten alpacatjej flyttar hit. Jag har ju varit på jakt efter avelsdjur, och igår fick jag erbjudande om denna hona. Pappan är från Malaxis och det är ju alltid bra. Hon ser fin ut, och hon hade fått bra kommentarer när hon ställdes i Lillhärad. Vid det tillfället var hon bara 2 mån.. och alltså i yngsta laget för att bli certad. Men imorgon ska hon ställas igen. Så vi får se hur det går. Det allra bästa vore ju om jag kunde fortsätta ställa henne sen, men hur fanken ska jag kunna hålla en senior i päls det första jag gör =/ Jaja, det får gå som det går. Om jag tar denna hona så kan jag inte para henne förrän typ februari, och kan således inte vänta mig första kullen förrän i april ungefär. Hmm. Får se om det blir någon mer. Jag håller ju tummarna för en viss liten texelkille som jag var dum nog att inte anmäla intresse för i tidigt stadie (!). Jag har även ställt mig i kö för eventuella texlar hos en uppfödare, hoppas jag kan få något bra från henne. Alpacor är betydligt lättare att hitta bra än texlar! Det finns ju knappt några!


Jag svamlar för mig själv, för det är antagligen ingen av er som läser som förstår något av det jag skriver ;) Eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0