Lunedet

Idag var Eric och jag i Lunedet. Började med att äta med familjen Andersson som nämner att det är hundutställning bortåt campingen (rasen eurasier). Så klart måste Eric och jag dit liksom :) Efter lunchen gick vi, och skulle ta vägen genom djurhagen (där hundar är strängt förbjudna). Mellan stugan och djurhagen dyker två små hundar upp (jack russell och någon blandras) och börjar hoppa på oss, jag försöker få dem att gå hem men helt plötsligt rusar dom iväg mot djurhagen. Vi var tvungna att skynda oss efter eftersom det faktiskt var oss dom följde efter först. Väl framme står en unge och stortjuter (med en ilsken mamma, en av hundarna hade "skrämt" ungen), alla andra föräldrar tittar surt på Eric och mig. En ändå trevlig norsk småbarnspappa kommer med den lille blandrasen i famnen och frågar om den är min. Jag säger nej men säger att jag kan ta den eftersom jag såg vart den kom ifrån. Eric fick leta upp jack russelln som sprang omkring vid getterna. Så fick vi gå tillbaka hela vägen och långt in till en liten stuga där allt var fördraget. Vi släppte ner hundarna och försökte gå men de följde bara efter oss ändå och var på väg att sticka igen tills jag röt till åt dom ;) Så jag vart tvungen att klampa in i stugan och ropa "HALLÅ?" ungefär. Där inne låg iaf en man i soffan och sov som fick komma ut och koppla hundarna. Söta var dom i alla fall :) Till sist kom vi i alla fall iväg till utställningen efter mycket om och men... Det var kul, himla söta hundar faktiskt. Köpte glass och tittade en stund, det är alltid kul. Har även varit till Sjöbacken idag och hälsat på mormor och morfar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0